Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Γκάφα εκατομμυρίων ευρώ



Μετά από πέντε χρόνια έργων ανακατασκευής του δικτύου της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Άργους-Κορίνθου, ξαφνικά (!), κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων στο τμήμα Τρίπολη- Καλαμάτα, διαπιστώθηκε ότι τα τρένα δεν διέρχονται από δύο σήραγγες εξαιτίας του... μεγέθους τους!

Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού…

Το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Το μεγάλο σκάνδαλο με τα βαγόνια του οδοντωτού σιδηρόδρομου, τα οποία δεν τα «άντεχαν» οι ράγες λόγω βάρους και ήταν πλατύτερα απ' ό,τι έπρεπε, για να μπορούν να περάσουν από στοά της διαδρομής, δεν έβαλε μυαλό στους υπευθύνους του ΟΣΕ.

Λίγους μόλις μήνες μετά, η πολύπαθη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας-Τρίπολης, της οποίας τα δρομολόγια διακόπηκαν στις αρχές του 2004, δεν μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία, καθώς κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών το Railbus -ο τύπος τρένων που χρησιμοποιείτο-, δεν μπορούσε να περάσει από τη σήραγγα στο Ίσσαρη και από την αερογέφυρα στο ύψος της Μεγαλόπολης.

Το θέμα, βέβαια, είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ΟΣΕ γνώριζε εκ των προτέρων τις αμαξοστοιχίες που θα χρησιμοποιούνταν στη γραμμή. Κι όμως, ο εργολάβος προχώρησε σε υπερύψωση της γραμμής με αποτέλεσμα οι συρμοί να μην χωράνε! Τώρα έχουν ήδη ξεκινήσει εκ νέου εργασίες στα δύο σημεία –στη Μεγαλόπολη έχουν ολοκληρωθεί- προκείμενου να «κατέβει» και πάλι η γραμμή και να παραδοθεί και το τμήμα Τρίπολης- Καλαμάτας.

Μιλώντας για το περιστατικό στη zougla.gr o Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΟΣΕ, Ανδρέας Βασιλόπουλος, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα τρανταχτό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο εκτελούνται τα έργα στον σιδηρόδρομο, ενώ τόνισε ότι το συγκεκριμένο… λάθος μπορούσε να προβλεφθεί.

Της Άρτας το γιοφύρι…

Στο μεταξύ από μήνα σε μήνα μετατίθεται η επαναλειτουργία της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης, παρά το γεγονός ότι τα έργα έως την πρωτεύουσα της Αρκαδίας είναι έτοιμα εδώ και ένα χρόνο.

Έχουν πραγματοποιηθεί, μάλιστα, και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έδειξαν ότι ο χρόνος θα μειωθεί στο μισό σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς, που ίσχυε από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη!

Τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη διαδρομή, που έφθαναν τα οκτώ την ημέρα, είχαν διακοπεί τον Ιανουάριο του 2004 με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ώστε να ανακαινιστεί η γραμμή και να επαναλειτουργήσει σε 18 μήνες. Πέντε χρόνια μετά, ακόμα παραμένει κλειστή.

Οι σημαντικότερες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα οφείλονται κυρίως σε… οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι κατασκευάστριες εταιρείες.

Οι περιπέτειες ξεπεράστηκαν, φέρνοντας όμως καθυστερήσεις στο χρόνο παράδοσης και αύξηση του προϋπολογισμού, που έφθασε στα 31 εκατ. ευρώ -έξι εκατ. περισσότερα στο αρχικώς προβλεπόμενο ποσό.

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Επιστρέφει το μέτρο της απόσυρσης, μαζί με «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας


Την επιστροφή του μέτρου της απόσυρσης από τον Αύγουστο, τη σύνδεση τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους από το 2010 και την εφαρμογή «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα από το 2011, ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, η οποία εξέτασε μέτρα για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.

Παράλληλα, ο κ. Σουφλιάς απέκλεισε κατηγορηματικά προτάσεις για δημιουργία διοδίων στο κέντρο της πρωτεύουσας και για κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Στόχος των μέτρων είναι, όπως είπε, «το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25%-35% και το 2015 έως 60%» κατέληξε.

Τέλη κυκλοφορίας

Αναφορικά με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αυτός τίθεται σε ισχύ το 2010. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010, που ως γνωστό καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο.

Βάσει αυτού, τα ΙΧ χωρίζονται πλέον σε τέσσερις κατηγορίες και τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί ο κινητήρας των οχημάτων:

* Τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, εντάσσονται στην κατηγορία Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004 θα πληρώνουν επιπλέον 50 ευρώ.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Γ με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999, θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Δ με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995, θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα.

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α.

Η απόσυρση

Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων τον Αύγουστο, θα κλιμακώνεται βάσει της κατηγορίας και του κυβισμού του οχήματος που αποσύρεται.

Ειδικότερα, τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., είναι τα εξής:

* 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά
* 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900-1.400 κυβικά
* 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400-2.000 κυβικά
* 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000-2.400 κυβικά
* 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω.

Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον.

To ΥΠΕΧΩΔΕ υπολογίζει ότι μέσα στο 2009 θα αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 το 2010, περίπου 230.000 Ι.Χ. το 2011 και 200.000 οχήματα το 2012.

Πράσινος δακτύλιος

Το μέτρο του «πράσινου» δακτυλίου, που αποτελεί ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Τα αυτοκίνητα Α κατηγορίας που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (140 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και κάτω) θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ τα Ι.Χ. της κατηγορίας Δ, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν κατά τις ώρες ισχύς του.

Για τα Ι.Χ. που ανήκουν στις κατηγορίες Β και Γ, η είσοδός τους στο δακτύλιο θα γίνεται με τη διαδικασία μονά-ζυγά.

Αντιδράσεις

Το ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για «ανακυκλωμένα» μέτρα και για «πολιτική Δρ Τζέκυλ και Μίστερ Χάιντ του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης». Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, η επιβολή περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας έχει στην πραγματικότητα «εισπρακτικό στόχο, με πρόσχημα το περιβάλλον, και μάλιστα σε βάρος των πιο αδύναμων οικονομικά νοικοκυριών». Την ίδια ώρα με την απόσυρση «επιβαρύνεται η ελληνική οικονομία και το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών της χώρας».

Το ΚΚΕ τόνισε ότι για άλλη μια φορά μένει στο απυρόβλητο η αέρια ρύπανση που προκαλείται από την ανεξέλεγκτη δράση των μεγαλοβιομήχανων στα αστικά κέντρα και όλο το βάρος ρίχνεται αποκλειστικά στα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν χαμηλού κόστους Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Οι πολίτες χρειάζονται κίνητρα για να εγκαταλείψουν το Ι.Χ. τους, όχι κίνητρα για να αγοράσουν και άλλα, σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας από την κυβέρνηση μακροχρόνια προγράμματα ενθάρρυνσης της βιώσιμης κινητικότητας, των ήπιων μορφών μετακίνησης, των δημόσιων -καθαρών- μέσων μεταφοράς.

«Τα μέτρα όπως παρουσιάστηκαν, με τη μορφή πράσινων δακτυλίων και περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, μας θυμίζουν έντονα την ιστορία με τα πράσινα άλογα. Κυλά ο χρόνος εις βάρος της ποιότητας ζωής μας, χωρίς να μπορεί να σοβαρευτεί η κυβέρνηση Καραμανλή» σχολίασε ο ΛΑΟΣ.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, απαντώντας στο ΠΑΣΟΚ, αντικρούει τα περί εισπρακτικού μέτρου, λέγοντας ότι «πρόκειται για ένα αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, όπου τα έσοδα από τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας και τα έσοδα του κράτους από τις επιπλέον πωλήσεις χρηματοδοτούν την απόσυρση των ρυπογόνων οχημάτων και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων».

«Όσον αφορά στις ανακοινώσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΝ, φαίνεται ότι δεν θέλουν να παραδεχθούν την ιδιαίτερη προσοχή που δίδεται στα ασθενέστερα εισοδήματα, στα μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα περιβαλλοντικά τέλη είναι χαμηλότερα για τα οχήματα μικρότερου κυβισμού και στην απόσυρση ωφελούνται εκείνοι που θα αγοράσουν οχήματα μικρότερου κυβισμού» σημειώνει το υπουργείο.

Απόλυτα ορθά και αναγκαία χαρακτήρισε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα μέτρα για την ανανέωση του στόλου που εξαγγέλθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Καταδίωξη κλεμμένης Porsche



Οι ελληνοαλβανικές μπίζνες με τα κλεμμένα πολυτελή αυτοκίνητα, συνεχίζονται, μόνο που αυτή τη φορά οι επιτήδειοι πιάστηκαν στο δόκανο της αστυνομίας. Χθες το πρωί στην περιοχή Λωρίδα Σαγιάδας στην Θεσπρωτία, αστυνομικοί του Α.Τ. Σαγιάδας εντόπισαν Ι.Χ. αυτοκίνητο μάρκας Porsche, με δύο επιβαίνοντες, να κινείται κοντά στην ελληνοαλβανική μεθόριο.

Υποψιασμένοι οι αστυνομικοί μετά από έλεγχο των στοιχείων της πινακίδας βρήκαν ότι είχε δηλωθεί η κλοπή του αυτοκινήτου στις 17 Ιουλίου στο Α.Τ. Επανομής Θεσσαλονίκης. Αμέσως έστησαν μπλόκο κι έκαναν σήμα στον οδηγό να σταματήσει, όμως αυτός ανέπτυξε ταχύτητα. Ακολούθησε καταδίωξη και κατάφεραν να ακινητοποιήσουν το όχημα. Όμως οδηγός και συνοδηγός κατάφεραν να διαφύγουν.

Αμέσως στήθηκε αστυνομική επιχείρηση κι άρχισε η έρευνα στην ευρύτερη περιοχή. Ο οδηγός εντοπίσθηκε, συνελήφθη και προέκυψε ότι είναι αλβανικής καταγωγής και τα τελευταία χρόνια κάτοικος Κέρκυρας. Ο συνοδηγός κατάφερε να ξεφύγει και αναζητείται. Από την προανάκριση προέκυψε ότι ο συλληφθείς είχε παραλάβει στις 19 Ιουλίου το κλαπέν όχημα από την Θεσσαλονίκη και το μετέφερε, έναντι προσυμφωνηθείσας αμοιβής, στη Θεσπρωτία, όπου και θα το παρέδιδε στο συνεργό και συνοδηγό του, για να το περάσει στην Αλβανία από αφύλακτο σημείο της ελληνοαλβανικής μεθορίου.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας, ενώ το αυτοκίνητο κατασχέθηκε και θα επιστραφεί στον ιδιοκτήτη του.

ΑΕΚ: Ικανοποίησε παρά την ισοπαλία, 1-1 με την Cluj



Χωρίς νικητή έληξε το σημερινό πρώτο φιλικό προετοιμασίας της ΑΕΚ, η οποία αναδείχθηκε ισόπαλη 1-1 με την Ρουμανική Cluj. Η Ένωση άνοιξε το σκορ στο 39’, όταν μετά από γρήγορη εκτέλεση φάουλ του Scocco, ο Blanco με δυνατό διαγώνιο σουτ έκανε το 1-0.



Η ομάδα του Dusan δέχτηκε το γκολ της ισοφάρισης με πέναλτι στο οποίο υπέπεσε στο 59’ ο νεαρός αμυντικός της Ένωσης, Κώστας Μανωλας και το εκτέλεσε εύστοχα ένα λεπτό αργότερα ο Cadu.

H ΑΕΚ παρατάχθηκε στη σημερινή αναμέτρηση με σύστημα 4-2-3-1. Ο Saja πήρε θέση κάτω από τα δοκάρια, ενώ την τετράδα της άμυνας, από δεξιά προς τα αριστερά, αποτελούσαν οι Γεωργέας, Majstorovic, Κυργιάκος και Juanfran. Στη μεσαία γραμμή τα δύο αμυντικά χαφ ήταν οι Καφές και Nsaliwa, αριστερά αγωνίστηκε ο Manduca ενώ στην αντίθετη πτέρυγα ο Burns. Σε ρόλο επιτελικού μέσου αγωνίστηκε ο Scocco, ενώ μοναδικός προωθημένος ήταν ο Blanco.

Ο Σερβοέλληνας τεχνικός στο δεύτερο μέρος πραγματοποίησε δέκα συνολικά αλλαγές, με τον Saja να είναι ο μοναδικός ποδοσφαιριστής της Ένωσης που διατηρήθηκε στον αγώνα.

Στην «κιτρινόμαυρη οπισθοφυλακή» αγωνίστηκαν οι Κουτρουμάνος, Zeraldo , Μανωλάς και Καράμπελας. Στο χώρο του κέντρου τα δύο αμυντικά χαφ ήταν οι Yahaya και Μάκος, με τους Hetemaj, και Diouf να αγωνίζονται στο αριστερό και το δεξί άκρο της επίθεσης αντίστοιχα. Σε ρόλο επιτελικού μέσου πέρασε ο Ταχτσίδης, ενώ μοναδικός προωθημένος ήταν ο Djebbour.



Στο 86’, ο Αλγερινός επιθετικός μάλιστα λίγο έλειψε να δώσει τη νίκη στην ΑΕΚ, ωστόσο είδε το σουτ του να τραντάζει το αριστερό δοκάρι της ρουμανικής ομάδας. Δοκάρι είχε και από πλευράς Cjluj στο 84’ και ο Traore.


ΑΕΚ: Saja, Juanfran, Γεωργέας, Majstorovic, Κυργιάκος, Nsaliwa, Καφές, Burns, Manduca, Blanco, Scocco.

Δεύτερο ημίχρονο: Saja, Κουτρουμάνος, Μανωλάς, Jeraldo, Καράμπελας, Yahaya, Μάκος, Ταχτσίδης, Hetemaj, Diouf, Djebbour.

Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών

Dusan Bajevic: «Πρώτο παιχνίδι ήταν. Είχαμε και καλά και άσχημα στοιχεία στο παιχνίδι μας. Είναι πολύ νωρίς για να πούμε ότι είμαστε κοντά σε αυτό που θέλουμε να δούμε. Υπάρχει χρόνος και μην ξεχνάμε ότι η Cluj ξεκινά την επόμενη εβδομάδα το πρωτάθλημά της. Είμαστε σε καλό δρόμο και έχουμε χρόνο. Καμία ομάδα δεν είναι για ένα σύστημα. Από εμάς εξαρτάτε για τους παίκτες που θα βάλουμε ποιο σύστημα θα ακολουθήσουμε. Με ένα σύστημα δεν μπορείς να παίζεις. Με τη μπάλα δεν είμαστε ακόμη καλοί έτσι όπως μπορούμε. Ιδιαίτερα στην επιθετική γραμμή. Δεν είχαμε την τελική πάσα και κίνηση χωρίς. Από τη δουλειά που έχουμε κάνει ως τώρα πάντως είμαι ευχαριστημένος.

Bajevic: «Ας μπουν τα λεφτά και βλέπουμε…»

Επιφυλακτικός όσον αφορά της διοικητικές εξελίξεις και τον Κύπριο επιχειρηματία που θα επενδύσει στην ΑΕΚ εμφανίστηκε ο Dusan Bajevic, σε συνέντευξη που παραχώρησε στους δημοσιογράφους, οι οποίοι έχουν ακολουθήσει την αποστολή στην Αυστρία.

Παράλληλα, ο Σερβο-έλληνας τεχνικός επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της «Ένωσης» για την απόκτηση του επιθετικού Βαγγέλη Μάντζιου από τον Παναθηναϊκό. «Είναι μέσα στις περιπτώσεις που εξετάζουμε ο Μάντζιος. Δεν έχω μιλήσει με τον παίκτη. Δεν έχουμε έρθει σε επαφή. Είναι ένας παίκτης που έχει τα στοιχεία που θέλουμε και εξετάζουμε την περίπτωσή του» παραδέχθηκε ο «Ντούσκο», ο οποίος αναφέρθηκε και στην περίπτωση του Equi Gonzales: «Έχουμε ανάγκη έναν μεσοεπιθετικό αλλά το θέμα για τον Gonzales δεν βγήκε από εμάς».

Ο 60χρονος τεχνικός παρουσιάστηκε αισιόδοξος για την απόκτηση του Leonardo (αλλά από τη νέα σεζόν), ενώ δεν σχολίασε αυτή του Σεϊταρίδη. «Έχουμε σταματήσει να ασχολούμαστε με την περίπτωσή του. Η μεταγραφή δεν θα γίνει αυτή τη χρονιά. Θα προσπαθήσουμε να τον αποκτήσουμε του χρόνου».

Όσον αφορά στις διοικητικές εξελίξεις, ο «πρίγκιπας» είπε: «Δεν γνωρίζω κάτι. Περιμένω και εγώ. Ας γίνει πραγματικότητα πρώτα και μετά βλέπουμε».

Τέλος, ο Bajevic, ο οποίος επεφύλαξε μια ευχάριστη έκπληξη στους παίκτες του, καθώς τους έδωσε ρεπό το πρωί, αναφέρθηκε και στην πορεία της προετοιμασίας της «Ένωσης». «Δεν θα παίζουμε μόνο 4-3-3 που βλέπετε να δοκιμάζουμε στις προπονήσεις. Θα παίζουμε και άλλα συστήματα. Εχουμε 31 παίκτες στο ρόστερ αυτή τη στιγμή, αλλά εγώ θέλω να έχω 25 παίκτες, οπότε κάποιοι θα δοθούν δανεικοί».